' Op naar Panama :D ' - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu ' Op naar Panama :D ' - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

' Op naar Panama :D '

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

03 Februari 2006 | Costa Rica, Turrialba

Bonjour!

Wat een leuke reacties allemaal:) Word er helemaal blij van, haha!
Maar goed, even een snel berchtje met de foto's, deze keer ging t uploadem een stuk sneller gelukkig:)

Deze week was een stukje beter dan vorige week, nog steeds wel veel regen, maar ook een paar dagen heerlijke zon gehad:)
Woensdag zijn we met 4 meiden naar ' de waterval' geweest, geen idee wat ik me daarbij moest voorstellen, maar je scheen er ook te kunnen zwememn, dus hop bikini aan!
Wooow...wat was dat een toch zeg, haha!!
Ik voelde me helemaal Jane!(van Tarzan..?!)

Haha, de tocht erheen was eerst een stukje met de taxi omhoog de bergen in(ok, dat stukje voelde ik me nog niet zo ' Janig)
Toen liepen we eerst een stuk door alle kofieplantages heen, met hier en daar een uitleg van welke koffieboon waar voor was en hoe t ' koffieproces verliep etc. Ook werd ons even tussen neus en lippen door verteld dat we wel moesten oppassen voor de slangen, aangezien die hier nogal veel voorkwamen, gelukkig hoefde we niet bang te zijn, want er waren maar 2 giftige soorten bij....haha, dat begon dus al goed!

Nadat we een poosje op een soort van verharde weg hadden gelopen gingen we nu echt de jungle in, op naar de waterval...jeetje wat was dat mooi, overal hoorde je vogels, zag je lianen, bamboe, het was blijdorp in t echt!!:D
We kwamen ook steeds vaker riviertjes tegen die steeds hoger werden, dus op een gegeven moment was t toch echt broeken uit en tassen op je hoofd, en dan met zn allen in een soort ' diamantvorm' naar de overkant, hand in hand, haha, dat was survivel!!
Toen we bij de waterval aankwamen was t echt supermooi, helaas konden we er niet zwemmen omdat t water er te wild was door alle regen van afgelopen dagen:S

Onze ' gids' bracht ons toen naar de top van de waterval, pfff, wat een klim, 4 meiden in bikini in de bush bush, haha het was net een film..maar bovenop de waterval was t uitzicht Fantastisch!!!Weer zo iets wat ik nog nooit in mn leven gezien had!Woow, wat prachtig!!Normaal kon je van een stukje hoger wel naar beneden glijden, maar dat kon nu ook niet omdat t te gevaarlijk was..helaas!

Na dit geweldige avontuur, met min of meer dezelfde weg terug kwamen we aan in een supermooi dorpje waar we net de pastoor van de kerk tegen kwamen en werden uitgenodigd om de kerk te komen bezichten, ook in de klokkentoren:D
' t kerkje zelf was al super mooi, helemaal geel, met buiten allemaal stenen die ze daar gevonden hadden, met hieroglieven erin die een plattegrond van de vulkaan moesten voorstellen..heel bijzonder!

We mochten dus het torentje in langs allemaal hele gammele trapjes, maar bovenin hadden we een superuitzicht op de vulkaan:D
Daarna weer naar beneden en de bus pakken naar huis..ik was doodop!Maar ahd wel een superdag gehad!

Gisteravond zijn we wezen dansen in de 'local gym'!
Aaaaaaaaaaaaah!!Dat was echt helemaal gewedlig!We waren met 3 andere studenten en voor de rest allemaal echt tico's en tica's.

Toen de danslerares binnen kwam schrok ik wel een beetje,die had er duidelijk geen zin in dacht ik, en t eerste kwartier van de danslessen werden we ook echt afgebeuld..maar toen we eenmaal de basisstappen hadden geleerd, gingen we echt in paren dansen...DE MANNEN KUNNEN HIER DANSEN!!AAhhh haha er ging een wereld voor me open!Niemand stond op mn tenen, en ik hoefde niet te lijden/leiden;)
Hihi, t was echt superleuk!
Daarna hebben we nog even een ' cerveza' gedronken en toen op naar huis..

Vandaag is dus mn laatste dagje hier, want morgen vertrek ik s morgens vroeg met de bus naar Panama...t schijnt er supermooi te zijn dus ben heel benieuwd!

Nou, tot die tijd adios, en schrijf snel weer als k weer wat heb meegmaakt!
Mis jullie allemaal, maar dat ga ka maar niet te vaak zeggen;)

Hele dikke kus, en tot snel!!!

Yonne

P.s alle foto's zijn nu te vinden op : http://www.kodakgallery.nl/BrowsePhotos.jsp?&localeid=nl_NL&collid=34062555933

Het zijn er wel heel veel..dus kan even duren voor ie geopend is:)

  • 04 Februari 2006 - 12:45

    Ansj:

    wow :D

  • 04 Februari 2006 - 15:14

    Barbara:

    Hey Yon!! Zo te lezen heb je het dus super leuk! Gelukkig maar!! Ik wil je nog heel veel plezier wensen en als je terug komt MOET je een keer mij komen opzoeken in Rdam!! Geniet ervan! Hele dikke kus Bar

  • 04 Februari 2006 - 18:03

    Chip:

    Wat een land zeg! Geen koffieapparaten nodig zeker? Gave waterval heb jij ontdekt! Alleen geen bikni's te zien. Wel Tarzan gelukkig voor de schaal.

  • 05 Februari 2006 - 13:56

    Connie:

    Ha JANE VAN ME.
    Wat een avonturen allemaal zeg. Geweldig Knap dat je dat allemaal onderneemt.
    Met een beetje geluk kom ik daar ook kijken in mei. dag lieverd. Goede reis naar Panama en tot mails/bels
    kus van mama en Sjoerd.

  • 05 Februari 2006 - 22:48

    Vice-Voorzitter:

    Oi! Dat van dat dansen was onder de gordel.. Ik kan er ook niets aan doen als die dansknakker me in de war brengt met woorden zoals "Rergts". Alsof er dan IEMAND op deze wereld bestaat die dan nog soepel kan leiden.
    Kom maar! Dikke!
    XX

  • 06 Februari 2006 - 10:09

    Lin:

    Echt zoooo leuk chica!!! :)
    geniet er maar lekker van!!!

    Kussje!

  • 06 Februari 2006 - 11:18

    Nona:

    Hmmmm.... Mannen die kunnen dansen.... Lekker hoor...!!! ( jaaaahaaaa Nona, hoor ik je stiekum al zeggen, hahahaha)..
    Have fun meissie..;-)

  • 06 Februari 2006 - 13:38

    Papadrie:

    Lieve meid,
    Je klinkt goed! Houwe zo!
    Tot mails en ik hoop voor je dat de busreis niet al te lang duurt (>10 uur).
    Veel liefs en lol in Bocas.
    XX

  • 08 Februari 2006 - 19:47

    Liel En Sam:

    Hé Yon, het klinkt geweldig!!! Dikke kus van Sam. Hij zegt zo vaak "Yonne" en kijkt dan naar de deur. En ik blijf maar zeggen: "nee, Yonne is op vakantie". Hij kijkt me dan wat ongelovig aan!!

    dikke kus ook van mij. En geniet ervan!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yonne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 12830

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 14 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: