Guatamala...vukanen, indianen...bijzonder! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu Guatamala...vukanen, indianen...bijzonder! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

Guatamala...vukanen, indianen...bijzonder!

Door: Yonne

Blijf op de hoogte en volg Yonne

27 Mei 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hola amigos!!

Ooew, nou veeel gereisd weer!
En dus geprobeerd mn ticket te veranderen, wil tcoh wel eerder terug, mn centjes raken op, en mis jullie natuurlijk;)

Afgelopen weken dus begonnen ¨met Guatamala¨ in Antigua!
Wat een stad, zoals k al zei lekker fris, veel te zien, k zat daar samen met Grand, een UberUberamerikaan, haha wat kon die praten zeg!Hihi, nee maar t was wel erg gezellig en ook wel ns lekker om met een man samen te reizen, alles is zoveel makkelijker, sorry, maar t is echt waar:S helaas!Haha, maar goed, de eerste dag dat we er waren dus een beetje rondgezworven op hosteljacht en toen tacos van een echte tacobar, t is alsof je in Mexico zit:)

De volgende dag heeel vroeg op om een echte actieve vulkaan te beklimmen, 2 uur de berg op en daar zag je m al, met een echt rookpluimpje, haha zoals een vulkaan op de plaatjes dus:)
Eenmaal bovenop kon je de lava zien stromen, wooow wat een gezicht!
En zoals t hoort hier was er natuurlijk niemand die aan veiigheid dacht dus kon je zover lopen als je wilde, haha, erg gezellig toch spannend als je niet weet of je volgende stap in of over de lava zal zijn:D
Gelukkig ging alles goed, en weer veilig terug in Antigua om daar de markt te zien,heerlijk druk bevolkt met indianen (maya´s)!

De volgende dagen een beetje Antigua verder verkent, veel museums, (jaja;)) veel gelopen en toen na een paar dagen waren we t toch wel zat en gingen we naar ChiChi, een klein stadje in de bergen waar ze zelke zondag markt hebben..

Zoondag dus op de markt van Chichi rondgelopen, na een heerlijke rit in een overvolle ´chickenbus´ waar er naast me iemand begon te kotsen en er tassen van de bus vielen (natuurlijk werd er niet gestopt want ja, tijd is geld geldt ook hier;), iig in de bussen!)
Dus het was nog best spannend of we onze kleren nog zouden hebben aan te einde van de rit....HMMM de geur van t echte leven hoor, haha!

Gelukkig hadden we al onze tassen nog en konden we dus lekker de markt op de mayas zien en even relaxen.
De dag erna naar Lake Atitlan, met een weer even gezellige busrit door de bergen, en heeel harde muziek zoals t hoort, haha.

In Panachel een nachtje doorgebracht, wat een Mooie plek!Een meer omringd door vulkanen, waar je s avonds alle lichtjes van de dorpjes om je heen ziet, de wolken om de bergen heen dansen, een superplek!

Toen hebben we 2 nachten in een heel luxe hotel , of een ecolodge doorgebracht, elke morgen zwemmen tussen de vulkanen door, met een bootje naar andere stadjes, heerlijk eten s avonds met t hele hotel, dat was even wat anders zeg!:D Maar even luxe af en toe is best lekker!

En na deze 3 dagen aan t meer ben k dus alleen zonder mn grote vriend de amerikaan verder gegaan naar Xela, of Quetastenango, alweer een superplek, in de bergen met veel oude gebouwen, morgen salsalessen (moet toch wel even als je hier dan toch bent) en dan door naar Tikal, mayatempels in t noorden van t land!

Tot die tijd nog even hier genieten!

Aaah en mn resi vliegt voorbij!
Tot snel dus,
Hele dikke kussen

Yonna

• 27 Mei 2006 - 08:42

Soena:

Heej yoenaatje! Ja ik val weer in herhaling, maar WHAAAAAA wat gaaf allemaal!! Voor mij is het nog maar 14 daagjes, is voorbij gevlogen! We gaan elkaar heel snel weer zien! Jeej!! :D Geniet er nog maar heel erg van en pas op jezelf!
    XX dikke zoenen! x soen

• 27 Mei 2006 - 09:41

Ansj:

o,o,o wat een verhalen zeg! geweldig! :D

• 28 Mei 2006 - 12:59

Henk:

Ha Yonne,
    Connie gaf me linkje naar je weblog waar ik nu wat doorheen las. Wat een geweldige reis maak je!!
    Als eenvoudig werkmens is mij komende zomer drie weekjes vakantie gegund, en dus ga ik eind juli met Thijs naar... Guatemala en Honduras !!(maar dan ben jij alweer in Nederland denk ik).
    Het ga je goed, heel veel plezier verder, Groet!

• 28 Mei 2006 - 14:58

Nona:

heeey meissie, super hoor, ik zou zo bij je willen zijn.. het weer is hier op zijn zachts gezegd K*T.. blij je snel weer te zien..!! dikke knuf..!! xxx

• 30 Mei 2006 - 07:42

Korfbalgoeroe:

De chickenbus vertoont veel overeenkomsten met lijn 11.

• 05 Juni 2006 - 13:58

Alice:

Hey Yonna,
    Wat lees ik nu is het eind in zicht? Begint het te kriebelen? Nou ik vind het geweldig dat je het al zo'n tijd hebt volgehouden! Je bent in iedergeval een geweldige ervaring rijker, toch? Iets waar je hele leven met veel plezier op terug kan kijken! Tot de tijd dat je weer voet zet op Nederlandse bodem,
    geniet van alles wat er nog op je pad komt!
    Liefs!!

• 09 Juni 2006 - 04:13

Flo:

Wow, wat zie je toch een hoop! Sounds great! En al bijna weer naar huis... wat gaat het allemaal snel he? x!