Surfen, uitgaan geweren en meerrrrr!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu Surfen, uitgaan geweren en meerrrrr!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

Surfen, uitgaan geweren en meerrrrr!!

Door: Yonne

Blijf op de hoogte en volg Yonne

16 Mei 2006 | Guatemala, Antigua

Ooooooooooooooooooooowww alweer veel te lang geleden dat k weer wat geschreven heb!
Zoveel te doen zo weinig tijd!

Iig daar ben k weer, ja, nog steeds levend, zonder kleerscheuren zelfs, vers uit El Salvador!

Sinds te laatste berichtje ben k dus samen met Lisa naar El Salvador vertrokken, het verboden land waar niemand heenging en iedereen met geweren liep, dat moesten we dus maar ns even zelf uitvinden natuurlijk;)!
Maar eerst even laatste deel Nicaragua doen, naar een nationaal park geweest waar we 2 dagen gehiked, ok gelopen, ;) hebben en 2 dagen paard gereden..oooeew, moeilijk zitten daarna kan k je zeggen haha!
Bij lokale families daar geslapen, dus om 8 uur maar naar bed, want ja geen electriciteit is ook best saai, haha, en een geweldige douche, van bamboebladeren!
Na dit avontuur overleefd te hebebn, terug naar Esteli voor een nachtje en daarna op naar een t noorden dachten we, nog 1 nachtje in Nicaragua, en dan naar El Salvador!

Liep allemaal alleen een beetje anders!
Eerst even hitchhiken - ok opa´s oma´s papa en mama´s en andere bezorgde mensen!- het was best te doen!Moet wel een beetje spannend blijven natuurlijk!
Maar een rit gekregen van 4 hele aardige mannen, achterin de achterbak, op naar Honduras waar zij toch ook heen gingen!
Daar een nachtje geslapen en toen de volgende dag eindelijk EL Salvadooooorrr!!!

Eerst naar het Noorden, een stadje Perquin, waar we een paar nachtjes sliepen, er was niet zoveel te doen, maar wel heel mooi en rustig, en een heel indrukwekkend oorlogmuseum, maar die verhalen komen nog wel, gelukkig zat er in de buurt een onwijs amerikaans leger gestationeerd (ja waarom ze daar zaten leken ze zelf ook niet echt te weten) en waren er dus wel elke dag een paar soldaten om ons te vermaken haha, ach is ook cultuur heh, iig een hele andere:)

Na deze dagen in Perquin wilden we voor t weekend in San Salvador de hoofdstad zijn om wat uit te gaan. Vrijdag er dus heen en s avonds stappen!Erg leuk en zoveel aardige mensen!Niet te doen, er zijn bijna geen toeristen en t is heel amerikaans, de mensen zijn echt geintreseerd in je en hebben ook even wat leuke vrienden gemaakt:)

De volgende dag de stad verkennen, heel wat gebeurd in de kerk daar, bijzonder!
Veel geshopt, en veel musea, veel uitgaan en veel lieve mensen ontmoet, eigenlijk alleen maar!Omdat er dus bijna geen toeristen waren en wij maar met zn 2en werden we overal uitgenodigd en iedereen was zo lief, echt k kan t niet genoeg zeggen, ik ben helemaal verliefd op dat land geworden!Misschien dat k wel blijf;)

Na een weekje El Salvador, wat langer dat gepland,maar Lisa en ik werden allebei een beetje ziek na een avond chique uit eten te zijn gegaan (geloof me het voedsel van de straat is hier beter!) zijn we afgelopenvrijdag naar t strand geweest, super rustig en mooi, heel heet aan de pacific!
Op krokodillentoer midden in de nacht...oooooeeeehw, alleen geen krokodil gezien, haha, beetje jammer dit, had die gids ook wel even kunnen faken, gewoon voor de leuk toch?!Maar goed en IK HEB GESURFD!!:D
Wwwwooeehoeee, eindelijk!Echt superrgaaf, 3 dagen achter elkaar de golven in, wel supergroot en de eerste 2 dagen alleen maar op mn bek, maar vandaag kon k een beetje staan al:D jeheee!!:D Nu nog even in Nl een bord kopen en k ben semiprof hoor haha;)

Na deze dagen ben k dus vanochtend na t surfen, en na Lisa gedag gezegd te hebben, op de bus gehopt naar Guatamala!En nu ben k dus in Antigua, een supermooie oude mountaintown, heerlijk koel, even geen 40 meer:)

Pfff.....veeeeeel gebeurd dus!
Aankomende weken door Guatamala cruisen,heel misschien Mexico (A) en dan op naar Honduras, terug door Nicaragua naar Costa Rica!!Oooeew time flies!Alweer 4 maanden (!) van huis!

Nou lieve mensen, k ga snel weer iedereen even proberen te mailen, tot die tijd adios en morgen zet k even alle fotos erop!

Muchos besos!

Yonnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
( mn nieuwe naam hier dus )

• 17 Mei 2006 - 07:06

Nona:

Hey meissie..
    Idd lang geleden dat we iets gelezen hebben van je, maar geen nieuws is goed nieuws toch? ;-)
    Anyway, blij dat je je nog steeds goed amuseerd daar.. Wish I was there...
    Dikke knuf..!!

• 17 Mei 2006 - 07:11

Aman:

Nog steeds jaloers hier hoor.
    Hoelang blijf je nog weg? Pik je nog wel een stukje Hollandse zomer mee?
    Ik lees nog steeds trouw!
    x Aman

• 17 Mei 2006 - 08:12

Soena:

Heeeej chickie!! Fijn om te horen dat je zo goed op jezelf past!(???haha!) Nee hoor, echt kikke al die avonturen! Ben jaloers!
    Mis je nog steeds! Geniet ervan enne...doe je wel een beetje voorzichtig? ;)
    dikke kussen en knuffels! xx

• 17 Mei 2006 - 08:30

Yessie:

hey darling,
    Ben blij om te lezen dat je je zo vermaakt. NOg twee maandjes en dan ben je alweer hier. dat is nog maar 8 weken!! dus have the time of your life.
    dikke kus

• 17 Mei 2006 - 08:46

Punani:

hee punani duos! (ofzo?) wat heb jij daar een hoop te doen.. en ik zit hier met mn neus in de boeken :( ben echt jaloersss... je hebt zulke coole dingen daar.. en mijn zomerplannen zijn nog onzeker hahah
    ik spreek je snel, blijf genieten! dikke kus

• 17 Mei 2006 - 09:33

Korfbalgoeroe:

El Salvador, logisch verhaal, toch

• 17 Mei 2006 - 17:00

Ouwe Lul:

hey Chick!
    Thanks voor je kaartje!
    Lief dat je er nog aan denkt!
    Beso Mike

• 19 Mei 2006 - 04:09

Floortje:

Wow!! Ik blijf me steeds verbazen over al die dingen die je ziet! Hoeveel landen heb je inmiddels gehad? Pfieuw! Wij hebben het ook nog steeds heel erg naar onze zin in Australie, zitten nu aan de westkust! Groetjes van Cynthia :)

• 28 Mei 2006 - 20:08

Peter (van Angela):

Hoi Yonne,
    Je hoort mij niet, maar ik geniet van jouw prachtige verhalen.
    Jammer dat de ping ping opraakt.
    Ik heb bewondering voor je.
    Peter en liefs van Noor.