Ola! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu Ola! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

Ola!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

16 Januari 2006 | Nederland, Amsterdam

Ola amigos?Esta bien?!
Pfff..na zon 24 uur reizen ben ik eindelijk aangekomen in Costa Rica!Jeetje, dat was echt een lange trip!Gelukkig ging alles goed, mn tassen zijn niet kwijtgeraakt en ik ben in t goeie vliegtuig gestapt!Toen ik gisteravond ( t is hier nu middag) aankwam in San Jose stond daar iemand op me te wachten om me naar Turrialba te brengen, het eerste echte contact met een echte Costa Ricaan:) Natuurlijk kon hij geen engels en ik bijna geen spaans, dus was t af en toe raden wat ie te zeggen had.
Na 2 uur rijden kwamen we aan in Turrialba, helaas heb k bijna niets van de omgeving kunnen zien omdat t al donker was, gelukkig had ik een SCHITTEREND uitzicht toen we aan kwamen vliegen, echt costa rica is gewoon een groot groen paradijs!Verschrikkelijk mooi!Helaas regent t nu al de hele dag, haha,dat had k toch niet verwacht!maar ik hoor de kakatoes buiten fluiten, dus dat maakt alles goed!

Het huis waarin ik zit echt echt heel groot en verschrikkelijk kitscherig, alle muren zijn lichtroze, en in er staat een kerststal die de halve woonkamer innnemeemt, heel bijzonder!
De mensen bij wie ik ben zijn echte schatten, helaas spreken de ouders geen woord engels, dus t contact loopt nog wat moeilijk. Voor de rest zijn er 3 meiden in t huis, Paul,18, Marie Jose, 14 en nog een klein meisje van wie ik de naam even kwijt ben van 5.
Toen ik gister aankwam werd k heel hartelijk ontvangen en meteen werd duidelijk dat ik me gewoon als thuis moest gedragen, aangezien we nu familie waren, haha.
Ik moet nog wel heeel erg wennen, alles is zo totaal anders als in Nederland!
De huizen de mensen de bergen alles!

Vanochtend stond k op en moest toen meteen naar school door (schoo!?wat was dat ook alweer?!) Ja, maar dat is echt super, al 2 nederlanders tegen gekomen, een oostenrijker en een zweed, dus dat was gezellig..
De lessen zijn heel intens maar das maar goed ook want ik wil echt zo snel mogelijk spaans kunnen want die gebarentaal ben k nu al zat!

Foto's heb k nog niet kunnen maken, helemaal vergeten, maar ik zal snel ns beginnen!Hoop dat ik ze hier op de pc kan zetten!

Nou lieverds, zal snel weer wat laten horen!
Hele dikke kus,

Yonne

  • 16 Januari 2006 - 22:18

    Floortje:

    Wow!! Gaaf hoor! 'T zal nu nog wel even wennen zijn maar gewoon even doorzetten! Veel plezier!!

  • 17 Januari 2006 - 01:51

    Mike:

    lekker hoor schat dat t nu al meteen chill is!
    Dikke kus

  • 17 Januari 2006 - 09:55

    Alice:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen, en nu maar gaan genieten hé! Veel succes!

  • 17 Januari 2006 - 10:11

    Kim:

    Zoo Yonne, dat klinkt echt super cool. ben wel jaloers hoor, zeker als ik hier naar buiten kijk. veel succes op school ;)
    dikke kus

  • 17 Januari 2006 - 10:27

    Paulima:

    HOESSONN!!!!!
    Alles goed?? Lang niet gesproken, kwamen allemaal dingen tussen. Die kleine is weer thuis iig. Je hebt het naar je zin zie ik.....geniet ervan en ik hoor/lees/zie je hiero wel.....

    Massol!!!

  • 17 Januari 2006 - 10:29

    Paulie:

    ps. Kijk je uit voor die export-spanjaarden, je kent "guwan" een beetje dus pas op je tellen!!!

  • 17 Januari 2006 - 11:55

    Ansj:

    wauwie vet hee, lekker scholieren :P spaans leren!
    kicke verhalen en we willen idd snel foto's zien..
    ow en peter heeft ineens gekke verhalen..
    misschien kom ik je na mn eindexamen nog wel opzoeken ;) wie weet...
    haha
    kusje en veel plezier, geniet ervan!

  • 17 Januari 2006 - 12:25

    Muriel:

    Hee yonn!!

    Ik wist helemaal niet dat je al weg was joh.. maar ik kijk mijn email ook nooit, dus beetje eigen schuld!!
    ik vind het echt super om al je verhalen te lezen!!
    echt een hele ervaring!! maar hou me (ons) op de hoogte want ik vind het heel leuk om alles te lezen!!
    ik ben nu op school (ja ja =) en ik moet nu naar de les vandaar een kort berichtje.. maar ik beloof je nog een lange te schrijven.. heel veel plezier!! kus muur!!

  • 17 Januari 2006 - 13:27

    Korfbalgoeroe:

    Volgens mij heet dat kleine meiske Imca Marina. Succes met hints en "Manuel voor beginners". Pas je wel op voor de Turrialbaanse Torrovlieg!

  • 17 Januari 2006 - 16:38

    Gietje:

    hey yon!
    supersupergaaf! je bent er nu ook echt! wil graag weten hoe het is dus snel foto's maken oke! ook van je gastgezin enzo! kusje

  • 17 Januari 2006 - 18:27

    Yesje:

    He lieverd,

    Ik had je de avond voor je vetrek nog een smsje gestuurd maar dnek dat je telefoon als uit stond. Ben heel erg blij dat je reis goed is gegaan want na de reis van vorig jaar was je toch ff zenuwachtig. Ik hoop dat je heel snel spaans kan en dat je het goed kunt vinden met je gast gezin. Ik ganu ook maar weer eens aan school. morgen weer een rot tentamen.

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yonne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 12836

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 14 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: