No bieno tiempo aqui! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu No bieno tiempo aqui! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

No bieno tiempo aqui!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

30 Januari 2006 | Costa Rica, Turrialba

Hola!

Weer even een berichtje uit het zonnige(?) zuiden!Zo zonnig is t hier afgelopen week eigenlijk helemaal NIET geweest...grmmpff!Afgelopen week heeft het hier heel veel en hard geregend!Maandag avond woei (woei-> is dat correct Nederlands?!Zie je, ik begin t al te vergeten!;)) woei het zo hard, dat de volgende dag overal golfplaten daken te vinden waren, op school hoorde ik dat er hier in de buurt een orkaan (Aaaaah!Ja dat dacht ik ook!) langs kwam, maar dat schijnt hier wel vaker te gebeuren dus niemand maakte zich eigenlijk zorgen, gelukkig:)

De hele week waren eigenlijk volgepland met leuke dingen om te gaan doen, maar door het slechte weer kwam daar eigenlijk niet zoveel van terecht!Woensdag middag gingen we met zn allen luchen in een speciaal restaurantje in de bergen, waar ze alles vers plukten, en je dus allemaal eten uit dit seizoen had, t was echt een supermooie plek, maar zoals dat altijd is met mooie plekken had k mn camera weer ns niet bij me natuurlijk:S
Die middag scheen de zon een beetje en zijn we terug gelopen naar Turrialba, waar we toen even een lekker bakje koffie hebben gedaan (voor iedereen die denkt dat de koffie hier lekker is moet ik teleur stellen, alle ' goeie' koffie hier is namelijk bedoeld voor de export, en alle ' goedkope' koffie is dus voor de locals :()Donderdag zouden we naar de watervallen hier in de buurt gaan, maar ook dit ging niet door vanwege het weer en donderdagavond zouden we eigenlijk danslessen gaan volgen, maar dat werd afgezegd omdat er te weinig mensen waren, balen!Haha, nee het was geen goeie week;)
Gelukkig gingen we vrijdagmiddag met zn allen op de school ' tortilla's con queso' gemaakt, en ' aqua dulce'. Dat is s oort suikerwater met cacoa en kaneel, heel lekker!
Dat was echt leuk!Echt alles moest met de hand gedaan worden, de tortillas maken etc, heerlijk gegeten daarna natuurlijk:)

Vrijdag avond ben k hier voor t eerst ns even het ' wilde nachtleven van Turrialba' ingedoken!T was heel gezellig, we gingen met een groepje van school eerst naar een bar waar alle ' gringo's' zich verzamelden, om daarna door te gaan naar een echt ' Ticobar' , daar voelde ik toch niet echt thuis, haha ik viel wel erg op tussen alle kleine (ja IK ben hier groot;)) en donkerharige mensjes, haha!!Na verschillende keren heel vragend aangekeken te zijn, besloten we om toch maar verder te gaan naar de karaokebar!OK, dit klink6t heel fout, maar t was supergezellig, iedereen leek zich daar te hebben verzameld, grinkcos en ticos, t was een groot feest!Daar hebben we dus even vriendschappen gesloten met de lokale bevolking:)
Eigenlijk had ik voor t weekend gepland te gaan raften, maar je raadt t al door t weer kon dat dus ook niet!Grrrmmppfff...
Zaterdag overdag ben k met pa en ma Tica naar hun ' Vinca' (boerderij) geweest!
Ze hebebn een stuk grond gekocht op de vulkaan en daar alles zelf neergezet omdat ze daar tijdens hun pensioen een hotelletje wilelen beginnen; SUPER mooi!!Alle soorten planten daar midden op die vulkaan metuitzciht op de stad, echt een super plek!
Het regende alleen Verschrikkelijk hard (net zoals de rest van de week dus) maar we hebben daar toch nog t een en ander kunnen doen, zoals t gras maaien en het huis verder bouwen:D
Ik was doorweek!Maar het was leuk!Zaterdag avond werd het een heeerlijke ouderwetse Filmavond:D jeej wat had k dara zin in zeg!
Met mn 2 Ticazusjes mochten we van ticamam in het huis van ticabroer..die was namelijk op vakantie!Met zn 3en een huis voor onszelfs en 3 films, dat was echt genieten!:D
Het huis staat er overigens nog;)Gelukkig wraen het ebgelse films, met spaanse ondertiteling zodt ik er nog wat van begreep:) Ook die avond nog even gekaraoked, haha, gewelige avond:)
De dag erna, zondagmorgen eerste met zna llen ontbijten en toen naar de kerk!Dat was een belevenis!Echt het HELE dorop stroomde naar binnen, ook heel veel jonge mensen, zelfs de prietser was niet ouder dan een jaar of 30!
Het was echt heel indrukwekkend en eigenlijk heel gezellig!Om de zoveel tijd kwam er weer een ventje met een gitaar die wat ging zingen allemaal opstaan, dan weer zitten dan elkaars handen vast dan weer zitten dan knielen, dan elkaar begroeten en geluk wensen en zoenen!Het was een heel ritueel:D Heb genoten!
Die dag niet veel ander meer gedaan behalve even het dorp in en huiswerken!
Deze week staat er gelukkig weer veel op de planning en zaterdag natuurlijk al naar Panama:D

Nou lieverds, tot snel weer!Hoe is t weer in NL?!Nog steeds crap?!Nou hou me op de hoogte en tot snel!

Dikke kus!
Yonne

P.s een paar fotos van Turrialba en de ' vinca' heb k hier gezet: pff..nou die laat k jullie later wel weten want dat uplouden hier kost me uren!haha die komt later nog dus!Tsjuus

Het roze huis is mijn huis met een paar uitzichetn vanaf t dakterras; de hondjes zijn ' onze' hondjes:) De laatste fotos zijn van de Vinca.

• 31 Januari 2006 - 12:24

Mike:

hey lieverd! nou volgens mij heb jij nu een keer meer regen gehad dan wij in NL :S Het is hier
    alleen nog wel ijskoud!
    haha karaoke dat was vast fun!! :)

Dikke zoen mij -x-