Comesta?! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu Comesta?! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

Comesta?!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

23 Januari 2006 | Costa Rica, Turrialba

Halo!
Wooow wat een geweldige 4 dagen heb k achter de rug:)
Donderdag gingen we dus met de hele familie naar het strand (Puntarenas) voor 4 dagen.
De hele auto, een jeep, werd volgeggooid met eten genoeg voor een weeshuis!
'Mama Tica' wilde niets aan t toeval overlaten en kocht dus de hele supermarkt maar leeg!

De weg ernaartoe was op zich al een belevenis apart vol rituelen, voordat we weggingen werd er eerst een kruisje gelsagen en een gebedje gedaan voor een veilige reis en voor het behouden van het huis en de honden en de buren en vage kennissen en wat ze nog meer konden bedenken.
De reis ging door half Costa Rica en het was echt een geweldig uitzicht, eerst door de kofieplantages toen langs alle bananenbomen, langs het suikkeriet door de jungle langs alle lianen, en dan weer door San Jose, een supergrote stad met heeel veel verkeer dat allemaal maar wat doet, ik keek mn ogen uit!
Onder elke brug werd 3x getoeterd en moest je 3 x tegen t dak tikken en een kruisje slaan, haha ik wist niet wat ik meemaakte!

Eenmaal in Puntarenas was t zo'n 30 graden denk k en gingen we bijna vanuit de auto het strand op. Het huisje dat ze hadden gehuurd lag echt op 2 meter afstand van t strand---> en dat was een strand zoals je ze in de brochures ziet; palmbomen een blauwe zee, alleen was t zand niet wit maar een beetje zwart haha!

De eerste dag kwam de rest van de familie ook aan vanuit heel Costa Rica; dat was een groot feest, werd door iedereen als familie welkom geheten, super allemaal:)
Die avond zijn we langs de boulevards gelopen waar tal van kraampjes waren met de meest rare soorten groenten en fruit, tuurlijk moest ik dat even eten van de familie (ze eten hier zoveel, zo'n 6 x per dag!!) een nieuw soort groente; yugo, beetje als een aardappel, heel lekker.
Elke ochtend kregen we eerst een uitgebreid ontbijt en daarna gingen we de zee in,
vrijdagmiddag gingen we met een boot naar een eilandje verderop, echt waar dit is de mooiste tocht die ik ooit in mn leven gezien heb!Vooral de terugweg was zo bijzonder, we voeren tussen allemaal kleine tropische eilandjes door met ondergaande zon tegen de bergen en op t water; natuurlijk ben k mn fototoestel toen vergeten...:S
Daarna gingen we met todo la familia de boulvard op om die leeg te eten en daarna naar het huisje om daar nog ns te gaan koken, haha echt om gek van te worden!

Maar goed, de dag erna, zaterdag zag de ochtend er weer t zelfde uit, en gingen we 's middags naar een ' waterzoo' met heel veel verschillende soorten vissen etc.
die avond was alweer de laatste avond en was er een bbq met heel veel vis (mama tica blijft me maar proberen vis en vlees te voeren, vegetarier gaat er bij haar toch echt niet in, haha)
Daarna gingen we met een paar neven en nichten het centrum in om de dansen:)
Haha, wat een avond was dat; in de discotheek waar we belanden bleek het ladys night te zijn, en er werd dus een hele show gegeven vol met halfnaakte mannen, haha!!

De ochtend erna was het alweer spullen inpakken en wegwezen,maar eerst naar een nieuw resort dat in dec. geopend was waar we een uitnodiging van hadden gekregen om gratis te eten, als je 1 ding hier niet moet zeggen is t gratis eten want daar zijn ze als de kippen bij haha!
Het Resort was echt mega...niet te doen zo groot en luxe!6 zwembaden,4 restaurants,2 fitnesszalen, een discotheek, een bar in t water, verzin t maar en je vond t daar!Toen we daar een rondleiding hadden gekregen konden we aan tafel...pff wat een vreetpartij was dat!

Toen was t op naar huis dacht k..maar nee natuurlijk eerst nog eten kopen (haha ja het is echt waar) en werd de hele auto weer volgestauwd voor komende 6 maanden!
Pff..onderweg naar huis nog even shoppen in een megamall..3 verdiepingenm hoog vol met kleding; het was het paradijs!
Helaas ook allemaal heel duur..
Toen werd t echt tijd om te gaan, nadat we eerst nog even een ander zus hadden bezocht!
Jeetje ik was kapot!
Vandaag weer naar school, en nu dus even vrij om te internetten!

Het plan om hier nog 4 weken te blijven heb k wel een beetje veranderd, want het is hier leuk maar niet om nog 4 weken meer te zitten!
Nu blijf k dus nog 2 weken hier en ga dan naar Bocas (Panama) om daar nog 2 weken spaans te hebben op de school daar en te Surfen:)
In februari is t hier Carnaval:) dus daar ga k daarna naartoe met wat mensen die ik via de school heb leren kennen!

Pff..nou dit was wel een heel lang verhaal, hoop dat jullie alles hebben kunnen lezen, dat t niet te saai word;)

Nou nou stop ik echt, volgende keer volkgt meer!En hoe gaat t in NL?!Nog een beetje te doen?!

Hele dikke kus, en adios!!
Xx
Yonne

P.s mn foto's staan op : http://www.kodakgallery.nl/BrowsePhotos.jsp?&localeid=nl_NL&collid=93066394933
omdat ik hier maar 10 foto's kan plaatsen en ik er natuurlijk veeel meer heb;)

  • 23 Januari 2006 - 22:30

    Freak2:

    Heee Freaky,
    Man o man wat heb jij het slecht :)Laat de verhalen maar komen. Dan hebben we hier ook wat warmte in deze kou ;)
    X

  • 24 Januari 2006 - 07:58

    Laurien:

    haha nou je kan wel gelijk gaan dieeten als je thuis komt :P hier in nederland is het echt koud en nog steeds saai :P
    kusje

  • 24 Januari 2006 - 09:06

    Soena:

    Wooow wat een paradijsje!! :) Ben wel een beetje jaloers hoor! Hier is het meer een winterwonderland, overal sneeuw en -9! Brrrr... Ga maar lekker bruin worden chick!! xx

  • 24 Januari 2006 - 10:41

    Floortje:

    Wow!!! Gaaf hoor! Het moet vast heel mooi zijn daar! En als je uit die familie weg bent is het denk ik wel dieet tijd hahaha, geweldig dat ze zo gastvrij zijn in ieder geval. Kus!!

  • 24 Januari 2006 - 13:05

    Jordy:

    óla comesta? jaja kan ook wel beetje spaans:P. Wel leuk wat je allemaal gedaan hebt. Het is er tenminste lekker warm vergeleken bij hier. Maar ja nog veel plezier verder xxx jordy

  • 24 Januari 2006 - 13:26

    Ansj:

    saai?? zeker niet saai!
    supercool!!
    wordt er helemaal enthousiast van!

  • 24 Januari 2006 - 15:26

    Kim:

    zoo...egt een gaaf verhaal het klinkt allemaal geweldig!!
    niet te veel meer anders pas je straks niet meer in je bikini en dat is zonde :P
    ben wel jaloers op, hier in NL ligt de temperatuur rond het vriespunt :S...best koud dus.
    kusss

  • 24 Januari 2006 - 19:57

    Paul:

    Ola guapa,
    Me parece que estes en un auténtico paradiso.
    Disfrutate mucho!
    En unas semanas pienses en Espagnol.
    Adios!!

  • 24 Januari 2006 - 20:58

    Willemien:

    Leuk om even te lezen hoe het je vergaat.Ik krijg meteen de kribbels..
    Heerlijk!!
    Gaat het Spaans al een beetje??
    je weet dat in hun ogen nooit genoeg kan eten,en vlees is natuurlijk voor hun Het beste van de maaltijd.Ze vinden je vast te mager, of niet.
    Even een anekdote:
    Toen Peter in mexico zat, had hij zoveel bonen met tortilla gegeven, smorgens, s middags en savonds, dat ik hem op de foto die hij me stuurde niet herkende..
    Dat is er later wel afgegaan, gelukkig.

    Ik begrijp, dat je nu alweer gaat verkassen, nou haal eruit wat erin zit zou ik zeggen. groeten ww

  • 24 Januari 2006 - 21:33

    Chip:

    Heeho Yonne,
    Je geeft je belevenissen grappig in woorden weer zeg! De foto's zijn ook heel mooi. Succes met Spaans. Eet maar veel legumbres.

  • 25 Januari 2006 - 07:55

    Lin:

    Nou chickkie wees blij dat je daar lekker warm zit! man ik vries hier bijna dood! ok hihi beetje overdreven maar het is wel koud! ik wil ook weer spaans leren joh, echt jammeer dat ik het heb laten vallen, ik denk ook maar weer dat ik me boeken onder het stof vandaan ga halen! als ik die verhalen van jou zo hoor, ga ik dat later denk ik ook maar eens doen! !!! Maaar como esta bien?

    mail me ff dan!! :)!
    DOe ze daar de groetjes en veeel plezier Bonita!

    Hasta luego,
    Lin

  • 25 Januari 2006 - 10:56

    Nana:

    hey nichie
    hier je grote nicht
    zo als altijd krijg ik pas als laatste te horen van de fam dat je een weblog had hahah
    maar nu weet ik het
    wel leuk hoor om het zo allemaal te lezen
    hoop dat je het erg naarje zin heb.


    kijk je wel uit voor de mannelijke bevolking want zo een mooi blond meisje uit hollandia heeft vast veel bekijks ;)

    dus je gaat nu door naar opa's grap waar de vader na de moeder komt Pa Na MA haa heel grappig

    Veel plezier en voor al dat surfen wat klinkt dat cool
    te quero mucho
    je nichtje

  • 25 Januari 2006 - 15:19

    Nona:

    Ik ben zooooo jaloers...
    Maar heerlijk dat je geniet..!!
    ;-)

  • 25 Januari 2006 - 19:43

    Alice:

    Hé Yonne,
    ik heb genoten van je reisverslag en je mooie foto's, als je het leest krijg je gelijk zin in vakantie! Het is hier koud, nat en erg winderig, niks aan dus!!
    Nou meisje, geniet maar lekker en we blijven je volgen. Op naar de volgende lokatie!!
    Liefs!

  • 25 Januari 2006 - 20:21

    Tia Sonja:

    Hardstikke leuk deze weblog van je. Ik hoorde gisteren van Connie over je weblog. Ben dus meteen gaan kijken. Goed om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt. Want het is toch een hele onderneming zo in je eentje. Zoals je weet zit Pilar (van Jethro) nu in California, maar zij heeft het best wel moeilijk hoor. Het schijnt dat ze net in een hele chique wijk zit en alles is daar heel duur, maar ze heeft natuurlijk niet heel veel geld. Het is (gezien de afstanden) ook vrijwel onmogelijk om naar een goedkopere buurt te gaan om daar b..v. boodschappen te doen, uit te gaan e.d.

    Zo te lezen heb jij daar allemaal geen last van gelukkig.
    Ik wacht vol spanning op je volgende foto's en belevenissen.

    Groetjes

  • 25 Januari 2006 - 23:20

    Mark:

    heeej schat..
    wat een ramp om daar te zitten zeg. in nederland vriezen mn oren van mn hoofd.... en jij zit tusse de tropische dieren en onder de palmbomen... hou me op de hoogte..

    dikke kus, markie

  • 26 Januari 2006 - 20:40

    Grumpf:

    Sooooooo lekkuhman!!!!!! Fantaaaaaasties weetsjuh. Gohhhhhhhh, waaat goeoeoeoed man, van je, somaar ff in't buitenland enso. Want het is hier SAAI man, SAAI, ontsettend SAAI. En ook KOUD, so KOUD, so ontsettend KOUD. Gooooooohman, wat SAAAI en KOUD hier. Maar daar b jij heen last fan;'bij jou ist lekkuh wahm, WAHM, so WAHM. Ga maar door meid, ga maar door, ga maar goed door hoor. Laters, ksieje, kusje vanuit KOUD en SAAI, SAAAI Nedderland.
    Grumpf

  • 26 Januari 2006 - 22:04

    Paul D'66:

    Hoi Yonne, is dit nu dus "vrijwillegerswerk"???Vreten,dansen,vreten,shoppen,vreten,zwemmen,vreten etc. Heel veel plezier verder, maar groei niet dicht hoor!!! Een jaloerse Paul

  • 28 Januari 2006 - 12:25

    Laurien:

    hee costaricaantje
    ik heb je net een mailtje gestuurd dus ik hoop dat jë hem snel leest!
    kusje

  • 28 Januari 2006 - 21:25

    Elly (Sanne's Moeder):

    Hoi Yonne,
    Wat een verschil met Jonkoping :) Leuk om te lezen, je verhalen over je Costaricaanse familie. Wat zijn er toch veel lieve mensen op de wereld!
    veel plezier
    groetjes

  • 30 Januari 2006 - 10:04

    Korfbalgoeroe:

    Beetje contact houden met de Nederlandse carnavalcultuur: www.knalpotten.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yonne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 12840

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 14 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: