an other day in paradise.. - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu an other day in paradise.. - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

an other day in paradise..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

12 Februari 2006 | Panama, Bocas del Toro

Hola!
Zo, nu heb k even wat meer tijd om een uitgebreider (ja nog uitgebreider, sorry)
verslagje te doen van dit weekend Deze week was dus errug druk, wel heel leuk, en heel gezellig!

Vrijdag avond hadden we op school een feest en bbq van een van de leraren, die vierde haar 30e verjaardag.
Echt het halve eiland was uitgelopen voor dit feest, iedereen had wel zin in een feest!
Een aantal piña colada´s en wat ceveza´s verder begon het feest echt, en natuurlijk ontbrak de salsa hier ook niet:)!Heerlijk gedanst met iedereen, en daarna met zn allen door naar een discotheek.
Wat een mooie plek was dat zeg!Een deel van de dansvloer was boven het water gebouwd,dus je zag de vissen onder je doorzwemmen terwijl je aan t dansen was:D
Iedereen danste met iedereen, geloof dat ik nog nooit zoveel gedanst heb op 1 avond!haha,heeerlijk!Maar om een uurtje of 3 was iedereen toch wel uitgedanst en vooral heel erg moe, dus linearecta je bed in, heerlijk geslapen!

De volgende dag zouden we met een groep gaan surfen, kijken of dat kon, aangezien alle plekken hier op t eiland voor gevorderde surfers zijn..
Maar goed, we gingen het proberen op een eilandje iets verder weg,daar scheen t wel een ok plek te zijn om te beginnen.Gelukkig waren we met 2 mensen die al ns eerder op een surfboard hadden gestaan, die konden ons dus wel wat leren.
Een prachtige tocht naar zon onbewoond eilandje toe, het was zo mooi!(echt, ik moet t misschien niet zo vaak zeggen dat alles hier zo mooi is, maar geloof me, dit was zooo mooi;) )
Half aangemeerd bij t eiland moesten we er nog een stukje naar toe zwemmen omdat de boot er niet kon aanmeren, dus iedereen tassen op zn hoofd en zwemmen!
Nadat we eerst een stukje door de jungle moetsen hiken met surfboards en al kwamen we bij een superstrand aan!Echt weer een plaatje van aan ansichtkaart(ik hoop dat jullie me nog geloven, maar t was echt zo!)

Natuurlijk meteen de zee in, waar we wel merkten dat de golven superstrek waren, toch even geprobeerd te surfen, maar dat ging echt niet lukken in dit water, helaas!
Onze ´surfdroom´ dus maar opgegeven voor die dag, en maar gaan genieten van t uitzicht..dat was al compleet, maar t plaatje was helemaal af, toen er een jonge god op een paard door de branding voorbij kwam rijden haha,t kwam zo uit een film!Superstoer paard, superstoere gast, supermooi strand, en wij..dat was dan niet zo stoer maar goed, dat laten we achterwege.
Natuurlijk moesten wij wel even weten wat deze meneer hier op dit onbewoonde eiland deed samen met zn paard, want dat kom je niet elke dag tegen.
Uiteindelijk bleek hij dus een doodnormale amerikaan te zijn die had bedacht om een hutje in de jungle te gaan bouwen en daar te gaan leven, ach waarom ook niet?!:D
haha, natuurlijk moesten wij ook even weten hoe t was om op t strand op zon stoer paard te zitten, dus allemaal achterop, haha, geweldig!!Dat gaat hard!en natuurlijk zonder zadel, anders was t niet stoer, haha;)
Helaas moest onze god toen weer terug naar zn hutje in de jungle, maar gelukkig zou die s avond in een van de discotheken op t eiland staan, dus zouden we m daar nog wel kunnen tegen komen, haha!!

Nou na al dat paard rijden was t wel weer tijd om even te zwemmen.
We waren met zn 6en, en 2 van ons gingen alvast de zee in..na een tijdje begon er eentje alleen te roepen om help, eerst dachten we dat t een grap was, maar dat bleek na de 2e keer roepen dus echt niet zo te zijn, supereng, 2 van ons waren dus zodanig meegesleurd door de stroming dat ze niet meer terug konden komen,
gelukkig was er een ervaren surfer bij die ze kon terug halen met een surplank, maar even dachten we toch echt dat ze t niet gingen halen..pff, gelukkig liep alles goed af!
Nou na deze intense dag, vol avonturen dus, snel terug naar ´huis´ om lekker wat te gaan eten en vroeg mn bed in!Pff..wat was ik moe!Helemaal kapot!

Vandaag ben k verhuisd van de school naar mn ´gastgezin´, wat niet echt een gastgezin te noemen is, aangezien het 1 vrouw is die wat kamers verhuurd..haha,maar t huis is super mooi, een heel groot oud koloniaal huis op palen, met een supergrote tuin eromheen. Daar slaap k dus nu me nog 1 andere meid, heel gezellig.
Voor de rest even ga k even plannen maken voor volgende week, dan vlieg k waarschijnlijk naar San Jose, om daar de bus te pakken naar Niguragua (ik blij me afvragen hoe je dat schrijft, iemand een idee?!) en daar voor 2 weken nog lessen te volgen, en natuurijk te carnavallen:D

Nou, tot die tijd heb k geen idee wat me hier nog te wachten staat, maar volgende week weer een verslagje!
Tot die tijd adios, en hou me op de hoogte van alles in Holland!Ben zo benieuwd!!

Hele dikke kus,
en tot snel, dan met fotos van t paardavontuur en de salsa-avond:)

Xx

Yonne

Hier staan de foto's : http://www.kodakgallery.nl/BrowsePhotos.jsp?&localeid=nl_NL&collid=80184836933

• 13 Februari 2006 - 12:15

Korfbalgoeroe:

Wat ik me afvraag, is het daar eigenlijk wel mooi?
    Kijk verder ff op www.nicaragua.pagina.nl en dan weet je (bijna) alles. Ik blijf je avonturen volgen ennuh schrijf me vast in voor de danslessen.

• 14 Februari 2006 - 10:57

Petra:

Hee lieve yon!! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!! Hier is nogsteeds alles hetzelfde. Veel plezier met carnavallen! En geniet van al het mooie daar!! We blijven je volgen! Liefs

• 14 Februari 2006 - 11:22

Papadrie:

De wereld blijft leuk en mooi he. Net als jij!
    XXX
    Papadrie

• 14 Februari 2006 - 16:26

Ansj:

haha spreek je nu zo veel dat ik dit al wist haha heb er niks aan toe te voegen, spreek je snel weer, kanje weer alle leuke verhalen horen en ik ook :)
    kus

• 15 Februari 2006 - 05:25

Cynthia En Floortje:

HEE!
    Hier een berichtje vanuit Sydney. Super om jouw verhalen ook te lezen, we hebben het erg naar ons zin. Gelukkig jij ook, we vinden het beiden erg kanp dat je dit allemaal in je eentje hebt gedaan!
    Bij jou kunnen de mannen dansen, bij ons zijn ze allemaal erg mooi :D

• 15 Februari 2006 - 15:15

Soena:

Hej lieve schat! Blijf jij maar lekker zeggen hoe mooi alles is hoor! Als ik je foto's zo zie, is het erg terecht! :) Pas goed op jezelf en salsa-ze!

• 17 Februari 2006 - 15:28

Nona:

Heeeey meissie,
    er is alweer een maand voorbij.. nog 5 maanden dus en dan ben je er weer.. ( met andere woorden: we missen je)super leuk verslag hoor..!! Kan niet wachten tot je volgende verslag..!!

Dikke knuffel,

Nona

• 20 Februari 2006 - 16:39

Aman:

Zit je er alweer een maand?? Pff wat gaat dat hard. Heb je ook een beetje t idee dat je er al zolang zit of kan t je niet lang genoeg duren? Klinkt geweldig allemaal hoor. Wit strand, wuivende palmen en niet eens een prins, maar een god! op een wit? Ja tuurlijk, op een wit paard!!!