Vanuit Panama, door Costa Rica, nu in Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu Vanuit Panama, door Costa Rica, nu in Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

Vanuit Panama, door Costa Rica, nu in Nicaragua

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

22 Februari 2006 | Nicaragua, Granada

Hola,
Pff, ben nou toch echt al een tijdje weg zeg!Besefte t opeens!Toch maar weer tijd voor een stukje op mn site dan;)
Hoe is t in NL?!Nog steeds t zelfde, koud en nat?!Bleh!Nou hier is t heel mooi, heb weer een superdrukke week gehad!Maar lekker!

De laatste week in Panama was niet erg bijzonder, veel regen, en een lekker oorontsteking:S aan de antibiotica dus!
Maar goed, aan t einde van de week was t tcoh wel echt tijd om te gaam, iedereen had t toch wel een beetje gezien daar op dat te mooie eiland, al dat relaxen in de zon de hele dag, das niet goed voor je!
Zaterdag ochtend heel vroeg vertrokken we dus(we = ik en Louisa, een meid die ik in Bocas had leren kennen)in de boot naar Granada.Eerst zouden we naar San Jose, Costa Rica, gaan om daar een avond te overnachten om de volgende dag om 5.30, ja wrm niet, de bus naar Granada te pakken.
De eerste helft van de reis was heel mooi en ging lekker. s Avonds kwamen we aan in San Jose,wat een nare stad in dat zeg!Pff, daar voel je je dus echt niet veilig!Gelukkig hoefden we er alleen maar te overnachten.De volgende dag weer de bus in op naar Nicaragua!

Na een uurtje of 5 geslapen en om me heen gekeken te hebben kwamen we aan bij de grens. Normaal gaat dat heel snel en makkelijk, maar deze grens was echt vreemd, eerst de bus in toen toch weer uit toen 2 meter rijden toen toch weer de bus uit toch weer in toen je pasoort weer en toen betalen, of nee toch niet,grapje, toen wel betalen maar alleen toeristen pff....wat een gedoe!Nu zal t ook wel komen omdat wij duidelijk de enige toeristen waren die Nicaragua inwilden, maar toch!
Pff, nou na een slopend uur, wat alles tcohw el in beslag nam, eindelijk weer de bus in en naar Granada!
Wat waren wij blji dat we daar aankwamen!
En wat een heeerlijke stad is het!Alles is oud, maar alles is heel goed onderhouden en dus super mooi!
Nu dus eerst op zoek naar een slaapplek, gelukkig was daar de Lonely planet die ons naar een heel mooi hostel kon lozen, waar we een kamer konden delen voor 6 dollar per nacht.Het hostel is heel mooi en er zitten veel backpakkers wat dus ook wel gezellig is!
S avonds Maaike ontmoet voor diner, alles is hier zo goedkoop!Een mojito voor 50 cent!Haha, iedereen is hier ook alcoholist.
De dag erna naar school, een heel groot oud gebouw midden op t Parc Central. Geweldig uitzicht ook hier weer op de kerk, die heel mooi geel is,haha.
S middags wezen zwemmen en toen een tour met paard en wagen door de stad, ja je bent toerist of je bent t niet!
Was wel heel leuk, onderweg veel gestopt veel gezien van deze mooie stad, haha;)
De rest van de week ben k een beetje kwijt, pff..teveel indrukken!(nee niet teveel mojito's);)
Gister hebben we paarden gehuurd en zijn we een middag wezen paard rijden!Woeeeeeehoeee!!!En dit was t echte werk, haha niet op een pony, zoals in ponyparkslagharen, maar echt op een mooi groot paard door de steppe hier!
Ik waande me echt even in t wilde westen haha!
Nou, vandaag weinig boeiends, we proberen plannen te maken om volgende week een week te gaan surfen, en slapen in een hangmat, heerlijk;)!
Ik heb hier trouwens gister ook super vrijwilligerswerk gevonden, op een school, om kinderen helpen engels te leren, sportactiviteiten te doen, muziek maken, huizen bouwen, alles!Gister ben k naar een vergadering geweest, en ga waarschijnlijk beginnen na mn week surfen!Hoop dat dat wat word!:D

Nou, tot zover weer even alles ' bijgepraat' hoop dat alles goed gaat daaro!
Tot zover adios en een dikke kus, tot snel!

Zoen
Yonne

• 22 Februari 2006 - 20:50

Ansj:

*ZUCHT*

:D:D:D

• 22 Februari 2006 - 20:52

Ansj:

en eindelijk wat meer mensen op de foto :D

• 22 Februari 2006 - 21:50

Connie:

ha yonneke,
    |Fijn weer iets van je te horen,
    zorg goed voor je zelf en tot bels
    knuffel van sjoerd en mama

knuffel van sjoerd en mama

• 22 Februari 2006 - 22:50

Juan:

Guapita !!!!
    En ik altijd gedacht dat een uitje naar Duinrell een avontuur was. ;-)
    Je verhalen zijn zo levendig dat je even de warmte voelt die we hier missen. Seloso estoy :-)
    Fuerte Abrazo
    XXX

• 23 Februari 2006 - 10:43

Soena:

Ooww yonnetje, wat klinkt het allemaal gaaf! En wat een avonturier ben je! ;) mis je!! xx

• 23 Februari 2006 - 17:46

Alice:

Hallo Yonne,
    We hebben weer genoten van je reisverhalen! Je hebt weer een hoop meegemaakt, spannend hoor! Liefs Ronald en Alice

• 23 Februari 2006 - 21:10

Barbara:

Hey lieve yon!! Echt top dat je het zo leuk hebt! Ik vind het echt leuk dat ik je kan spreken ook al is het over msn! Hoop dat je snel terug komt!! Heel veel succes volgende week! Dikke kus Bar

• 24 Februari 2006 - 10:20

Laurien:

he lieverd!
    nee in nederland schijnt inmiddels de zon! niet dat het er veel warmer door word maar toch :P
    en ik heb vakantie :)

kusje laurien

• 24 Februari 2006 - 19:27

Bep:

Heee!
    Leuk man! Heel veel plezier nog de komende paar maanden en GENIET! Mijn 5 maanden zitten er alweer bijna op en ze zijn voorbij gevlogen!
    Dusss GENIETGENIETGENIET zolang t nog kan!!

• 28 Februari 2006 - 02:22

Maaike:

He schatje!

Hoe was je eerste dag werken....

Ben erg benieuwd. Yoel kon schijnbaar foto´s uploaden van jou site, maar ik zie jou bericht helaas niet.

Zou je mij jouw link ook willen sturen... (ben vraagteken kwijt dus dat is:....)

Yonne, het is hier werkelijk prachtig!!! En zeker de moeite waard, we zitten heel mooi in de bergen met prachtige regenbogen en groene kleurschakkeringen in de bergen, die zachte en rond zijn en een hele boel kleine bergjes, heel charmant en mooi!!!

We missen je wel hoor! We zitten in een chaletachtig hotel met eigen badk. en warm water, want het is hier wat frisser. De reis hiernaartoe was heel leuk en we zijn het laatste stuk met jongens meegereist die met hun terreinwagens een wereldmissie doen en overal hun expertise aanbieden en zo van plek tot plek trekken, echt heel bijzonder. Ze drinken alleen geen alcohol en hebben hun tenten in de achtertuin van een hostmoeder van een Amerikaanse vriendin gezet. Dit meisje doet hier vrijwilligerswerk en kent een van de jongens van highschool. De jongens komen uit Tennessee.

Monteverde is zeker een aanrader.

Zou laat weten hoe het met je gaat!

Groetjes en dikke kus,
    Maaike

P.S. Je mailadres werkt niet en Yoel heeft dit adres gezocht en gevonden - lachen he!