Wat een dagen.. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu Wat een dagen.. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

Wat een dagen..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

28 Februari 2006 | Nicaragua, Granada

Pff, wat een dagen heb ik achter de rug!
Eerst dit weekend, samen met Maaike en Louise hadden we besloten om een nachtje op de vulkaan hier, Mombacho, te gaan slapen.
We dachten dat het een luxeresourt zou zijn, aangezien een nacht 30 dollar kostte, maar eenmaal daar aangekomen bleek het niet meer dan een simpel vochtig kamphuis te zijn, haha. beetje jammer dit!
' s nacht hadden we een echte nachtexpeditie, onder leiding van onze lieftallig gids die noch engels noch spaans kon!Haha, maar goed, wij de jungle in, gehuld in onze dekens, aangezien het stervens koud was, haha het was geeen gezicht!(bekijk de fotos maar;) )

De volgende dag vroeg op en na ons stevige ontbijt van rijst en bonen op naar beneden.
Onderweg kwamen we de 'canapytour' tegen, een plek waar je door de jungle kon racen aan een soort van kabelbaantje!Hahaaaaa dat moetsen we natuurlijk wel even doen, Louise was helaas de schijtluis, dus alleen Maaike en ik gingen de boom in!
Woooow dit was zo gaaf!Je roetse van boom naar boom, midden door de jungle, super spannend, en supermooi, en zelfs op de kop was leuk, haha!
Na dit avontuur terug lopen naar Granada, waar we onderweg nog bij mensen thuis werden uitgenodigd om de mangos die bij hun in de tuin stonden te proeven, heerlijk!

De volgende dag vertrokken Maaike en Louise weer terug naar Costa Rica, en begon k met mn vrijwilligerswerk.
Dit was echt zoals je verwacht, het schooltje was heeel klein met heel veel kinderen, en weinig leraren, die er eigenlijk ook allemaal geen zin meer in hebben.
Eerst heb k even bij groep 4 gezeten( niet dat dat hier zoveel uitmaakt, want er zitten ook kinderen van 14 in die klas) en wat geholpen met hun werk. Echt het is zo triest, de helft van de kinderen kan noch lezen noch schrijven en hebben eigenlijk helemaal geen idee wat ze daar aan t doen zijn, voor hun kan alles grammatica geschiedenis, aardrijkskunde zijn, omdat ze gewoon geen idee hebben wat ze aan t doen zijn..daar moeten we dus echt even wat aan gaan doen!
Die middag ook geholpen met gym en artclasses, de kinderen zijn wel stuk voor stuk echte schatjes!:D
na deze middag vol indrukken weer terug naar ' huis' en s avonds nog een feestje met alle vrijwilligers, omdat er een paar weggingen.

Toen ik terug kwam in mn hostel raakte ik nog even aan de praat met wat mensen en vertelde een meid hier achter de bar dat een vriendin van haar nog op zoek was naar mensen die in haar nieuwe bedrijfje (een juicebar) wilde werken, en ze had meteen aan mij gedacht en vroeg of ik daar dus wilde komen werken!Pff..zo doe je 6 weken niets anders dan beetje spaans leren en zo heb je in 1 dag 2 nieuwe dingen, haha!
Nog geen idee wat t allemaal inhoud, ik ga zo even kijken, maar dat zou wel helemaal super zijn natuurlijk:)

Nou, dat waren de avonturen weer voor deze week!Op naar de volgende!
Laat me weten hoe t in Nederland is, want mis jullie best een beetje boel zo af en toe!

Hele dikke kussen en tot snel,
Liefs,
Yonne

Foto's :

en er volgen meer....

• 28 Februari 2006 - 19:29

Ansj:

yonneke je maakt me jaloers! kusje

• 28 Februari 2006 - 21:19

Niels&Amy:

Het ziet er allemaal heel mooi uit daar, kleurrijk en mooie natuur! Heel veel plezier en pas goed op jezelf! Groeten je neefje en zijn vriendinnetje.

• 28 Februari 2006 - 22:17

Chip:

Wowzers. Ik wil ook op mijn kop in een boom. En al die 14 jarigen moeten leren lezen! Dat is jouw Destiny Yonne!

• 01 Maart 2006 - 01:05

Yoël:

Hi Yonne,

Ik volg je al een tijdje via Maaike. Hartstikke goed dat de eerste dag alleen zo lekker verliep. Zoveel opportunities!
    Die eenzaamheid verdwijnt weer snel hoor, had Maaike ook de eerste dagen in Granada.

Veel plezier!

Groet, Yoël

• 01 Maart 2006 - 09:49

Soena:

Wow yonnie! Wat een supervette foto's!! Wat ben je stoer op je kop door de jungle zoevend! En wat zie je er goed uit! Mis jou ook beetje boel! kus xx

• 01 Maart 2006 - 20:15

Karen & Dennis:

Hai Kanjer,

Wij zijn heel blij te horen dat alles goed gaat met je en dat het ontzettend naar je zin hebt. Blijf er lekker van genieten en wij denken aan je!!

Hele dikke KUS, Dennis & Karen

• 04 Maart 2006 - 21:16

Connie:

knuffel van mama en sjoerd

• 05 Maart 2006 - 14:29

Frenkie:

Heey
    egt tof allemaal
    ik ben net terug uit oosterijk was ook egt relaxed! we spreken elkaar snel weer hoop ik
    Ciao bella kusje

• 06 Maart 2006 - 12:43

Korfbalgoeroe:

You Tarzan???????

• 08 Maart 2006 - 14:06

Noontje:

Hey meissie,
    Wij missen jou ook een beetje boel hier hoor..
    Kijk jij een beetje uit daar en zorg goed voor jezelf ok? Dikke knuffel...!!!!

• 09 Maart 2006 - 09:58

Bart:

Heey Yonne,

Hoe is t daar? Hier vooral menig regen dus dat is minder, ma goed veel plezier nog en tot aan juni, eindhoven ofzo;)

• 09 Maart 2006 - 17:57

Noy:

hey lieffie!ben blij om te zien dat t goed met je gaat,en dat je allemaal leuke dingen aan het doen bent,ik wil oooook!!!!nog heeeel veel plezier,mis je wel hoor!je moet maar snel terugkomen(drinken we weer ff een baileys-koffie,mmmm;) ),nouja niet dat het hier zo onwijs boeiend is ofzo,het regent zoals altijd natuurlijk weer al weken...dikke kus!totgauw!!noy