Tropisch eiland - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu Tropisch eiland - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

Tropisch eiland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

09 Februari 2006 | Panama, Bocas del Toro

Hallo!
Zo weer even een berichtje uit t zonnige zuiden, want ZONNIG is t hier:D
Eindelijk dus eens even tijd voor wat zon, hier in Bocas..het is echt een prachtig caribisch eiland boven Panama, t is hier zo heerlijk rustig, iedereen hangt een beetje op straat ligt een beetje te roken (het is hier erger dan in NL), alles is zo mooi!

Zaterdagavond kwam ik hier dus aan na een heele lange busreis vanuit Costa Rica, de busreis was geweldig mooi, vanuit de jungle reden we zo de bananen en koffievelden in, zo naar de zee..
De grens tussen Panama en Costa Rica was heel bizar, het was een of andere oude brug die je alleen te voet over kon steken, omdat ie auto's niet kon houden, heel veilig allemaal dus;)

Eenmaal in Bocas de Toro, kwam ik mensen tegen die ik al in Costa Rica had leren kennen en zijn we savonds even wat wezen drinken in een van de veele barren hier, het is hier echt bezaaaaaid met surfdudes, hippies en hiphopnegers, heel bizar allemaal!

Zondag was t meteen stranddag, de stranden op dit eiland zijn niet zo mooi, dus moesten we een watertaxi nemen om naar een ander eilandje te varen waar een supermooistrand lag!Na een stukje door de jungle gelopen te zijn kwamen we aan op een tropisch strand, palmbomen, kokosnoten helderblauw water, t was er allemaal!:D Eers dus een uur gezwommen, en toen kregen we toch wel een beetje dorst en trek, maar gelukkig zit je op een tropisch eiland dus sloegen we even wat kokosnoten uit de boom die we vervolgens hebben kunnen opslurpen en opeten, hoe vind je die:D Ik had het ultieme vakantiegevoel!

Helaas was t tot mijn Nederlandse huidje nog niet helemaal doorgedrongen dat we nu in de tropen zaten, en was k dus aan t einde van de dag lekker rood aangelopen..:)

Maandag begonnen de lessen,en hebben we s middags een beetje rond gehangen en wat rond gelopen,
Dinsdagmiddag ben ik met 2 anderen voor t eerst wezen duiken, met duikersoutfit en al, dt was zo bijzonder..tot 12 meter diepte naar t koraal toe..geweldig!!
Woensdagmiddag zouden we eigenlijk een kano gaan huren om wat rond te peddelen naa andere eilandjes toe, maar alles was verhuurd, dus dat werd dan maar een goed bakje koffie!

Vandaag )donderdag) zijn we gaan snorkelen, zoo mooi, eerst bij een eilandje in de buurt, en later echt idden in de zee, ik heb nog nooit zoveeeeeel mooie vissen gezien!Er scheen ook een haai te zitten maar die heb k gemist..helaas!;)

Morgen hebben we een barbeque en gaan we enpanadas maken, ben benieuwd hoe dat gaat!
En zaterdag SURFEN:D eindelijk!Daar heb k lang opgewacht:)

Nou, ik laat snel weten hoe t was, en ga snel foto's maken!
Hoe is t in NL?Koud?!

Nou tot snel, en dan met fotos:D
Dikke kus,
Yonne

  • 10 Februari 2006 - 10:46

    Papadrie:

    Nou was ik al een beetje jaloers op je, maar na het lezen van dit bericht ben ik dat helemaal! Vooral het omringd zijn met surfdudes en hiphopnegers mis ik hier enorm!
    Veel liefs en ga zo door!
    XXXPapadrie

  • 10 Februari 2006 - 10:50

    Soena:

    Wooow wat klinkt dat allemaal gaaf!!! En vooral lekker warm! haha! Hier is het nu -10 en het sneeuwt als een gek! ;) Pas op met verbranden en geniet ervan! mis je!! dikke zoen van soentje

  • 11 Februari 2006 - 15:06

    Angela:

    net je hele reisverslag gelezen.Wat schrijf je leuk. Het moet echt een superreis voor je zijn.Hoe gaat het met je spaans? Ik vind het erg dapper van je dat je dit zo maar even doet allemaal. Al veel leuke mensen ontmoet? Zijn er ook veel nederlanders? Nou geniet van je leventje daar enne we blijven je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yonne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 12824

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 14 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: