hooolaaaa - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu hooolaaaa - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Yonne Huissoon - WaarBenJij.nu

hooolaaaa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yonne

23 Maart 2006 | Nicaragua, Granada

hola allemaal!

Deze week was een leuke week, alleen mn fiets is echt kut, de ketting is gebroken en heb er pas 4 x op gereden en hij is nu al kapot, waarvan hij 3 x ook al kapot was gegaan,...beetje balen dus!Ik terug naar de winkel en ja k mocht een nieuwe ketting gaan kopen..mooi niet!:S
ga m bij een lokale fietsenmaker laten maken en dan verkopen, heb genoeg van dat ding baal er zo van dat k m heb gekocht!Maja,,,niets aan te doen dus!

De kinderen op school zijn erg lief, mar t blijft moeilijk met ze te werken, k bedoel het kost bergen energie!Gelukkig kan k elke ochtend hardlopen, das wel heerlijk!:D
Het leven hier is dus wel lekker, veel mensen heb een eigen huisje en mn hardloopschoenen, waar k erg blij mee ben!:D:D

Het leven in Granada is echt geweldig, k blijf elke dag genieten als k de markt op loop en alle egroenten en vreemde dnigen uitgestalt zie, met paard en wagen mensen erdoor heen zie rijden, t is zo gek maar k raak echt gewend aan t straatbeeld van zwervers fluitende mannen paard en wagen en venders die met manden op hun hoofd alle vreemde dingen lopen te vrekopen!
Heb in tijde al geen kinderwagen meet gezien en toen kpas iemand een hond aan de lijn uit zag laten viel k bijna van mn stokje.. haha hoe snel vreemde dingen egwoon worden!

De mensen hier zijn dus wel erg arm, soms lopen we terug van school doro t dorp prachtig gezicht, alles is heel droog elke dag zijn mn voeten superrrvies, speciaal als ik gym heb gegeven, wat op een of ajder stifveld word gegeven. zal binnekotr wel fotos sturen.
maar veel mensen wonen dus echt in krotten en hebebn geen wc of bedden.
pas vroegen we aan iemand waar ze in sliepen, omdat we het woord voor bed zochten en hijw ees naar de grond...auw, hij kende geen bed dus, kan je nagaan!
En t erge is dat naar school gaan geen drol kost, iedereen op de basischool is gratis en naar de middelbare school kost maar 300 dollar per jaar end aar zit ALLES bij!
Maar veel kinderen hebben dit geld niet en stoppen dus als ze 10 zijn met school omdat ze weeten dat ze tcoh niet naar de middelbare kunnenn en daarom nu al beter geld kunnen gaan binnenhalen...
dat maakt t elke dag dus wel lastig zeker als je ze niet op school ziet en dan later op straat dingen aan je komen verkopen..pff, we proberen ze wel op schol te hjouden maja, we weten ook dat 60 procent nooit naar de middelbare zal gaan. Soms maakt dat werken wel lastig!

gelukkig zijn ze allemaal schatjes en willen ze zoveeel aandacht haha,de klassen E.F (education fysica)
vinden ze ook echt leuk...en ik ook dus dat is mooi!
voor de rest worden er ook artclasses gegeven, elke dag maken ze zulke gave spullen, zo gaaf om te zien!

Morgen is er geen school om welke reden dan ook ze verzinnen elke week wel wat om een dag vrij te krijgen end us gaan we even kijken of we plankjes kunenn maken om baseball mee te spelen, haha!hopen dat we wat kunnen vinden.En hopen dat er volgende week water op de scholen is, af en toe is dat er niet en kunenn we dus niet met ze gymen omdat ze anders echt uitrdogen in die hitte!

pff..nou vanavond pizza en bier avond, gisteravond meidenavond, aangezien we met alleen meiden in t huis zijn!

Nu dus fotos maken, en dan op naar ´huis´!

Over 2.5 week Semana Santa, waar we dat gaan vieren weet k nog niet.maar daarna door naar t noorden, samen met een girl uit NL waarschijnlijk..gezelligheid!!

Nou voor nu Adios, en fotos volgen weer!

Dikke zoenen!!

• 23 Maart 2006 - 14:45

Ansj:

woehoe! yonne de juffrouw!
    wil je nou geen pabo doen ;)
    nee leuk man! goe dan je en ga zo door.. dat feesten met mij komt wel weer ;)
    dikke zoen

• 23 Maart 2006 - 22:22

Juan:

Heee guapa, wat een geweldig verhaal. Ander leven daar dan de "wij" gringos hier. Maar het mooie is dat je het verschil maakt en dat kunnen niet veel mensen zeggen. Ben trots op je
    Dikke Kus and miss you

• 24 Maart 2006 - 19:07

Bep:

Owwww Wat gaaf! Ik ga 2 april alweer naar huis en heb super veel zin om iedereen weer te zien maar owwww Als ik dit lees wil ik weer terug naar Granada! En al die andere mooie gezellige plaatsjes waar ik veel te weinig tijd heb besteed!
    Ik heb t al eerder gezegd :) Maar doe t nog n keer! GENIET!

• 25 Maart 2006 - 15:24

Connie:

ha meissie
    wat een ervaring he, ben best een beetje jaloers op je maar mis je ook wel.
    geniet er van en zorg goed voor je zelf
    adios
    kusje van connie en sjoerd

• 28 Maart 2006 - 07:47

Nona:

Hey meisje, Leuk dat je het zo naar je zin hebt.. Respect dat je met die armoede om kan gaan. Wat zijn wij toch verwend als NLers hè? Super wat je doet voor die kids daar.! Hoesson for life leeft nog steeds hier.. Je leest het meissie, we vergeten je niet hoor..!!
    Dikke knuffel..!!

Nona